Yakıt Hücresi Teknolojisi ve Otomotiv Devlerinin Planları

FCEV(Fuel cell electric vehicle) yani yakıt hücreli elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçların alternatifleri arasında giderek daha önemli bir yere geliyorlar. Sistemde, küme halinde bulunan yakıt hücrelerinin içinde hidrojen ve oksijen, elektro-kimyasal reaksiyona giriyor. Yani yüksek basınçlı tankta bulunan hidrojen ile havadaki oksijenin birleşmesi sonucu araca güç sağlayacak elektrik; yan ürün olarak ise su, buhar ve ısı açığa çıkıyor.
















Mercedes Yakit Hucreli Elektrikli Otomobil

Karbondioksit gibi zararlı gazların çıkmadığı motor, bu sayede “sıfır emisyonlu” yani cevre dostu olarak biliniyor. Ayrıca bu sistem sayesinde otomobil, diğer elektrikli araçlardan 5 kat daha uzak mesafelere gidebiliyor ve yakıt tankını doldurmak yalnızca dakikalar alıyor. Ancak yatırım ve üretim maliyeti yüksek olan bu sistemin yaygınlaşması icin Ar-Ge ve üretimde otomotiv devlerinin birlikte adım atmaları gerekiyor.















Daimler Ford Nissan Yakıt Hücresi Teknolojisi

2013 Ocak ayı sonunda Daimler, Ford ve Nissan temsilcileri, hidrojen yakıtlı otomobillerin maliyetlerinin düşürülerek kullanımlarının yaygınlaşması için yakıt hücresi sistemi üzerinde ortak çalışacaklarını açıkladılar. Proje sayesinde satışa uygun otomobil ilk olarak 2017’de pazara sunulacak. Ayrıca yakıt hücreli elektrikli araç alanında toplamda 60 yıllık deneyime sahip Daimler, Ford ve Nissan’ın, dünyanın farklı bölgelerinde bulunmaları projede önemli bir avantaj sağlayacak. Farklı bölgelerde araçların teknik özellikleri ve parça standartları gibi konular degişiklik gösterse de, bu projede olabildiğince uyumlu bir otomobil üretilecek.




















Toyota FCVR Konsept

2012 sonuna doğru GM ile yakıt hücresi alanındaki görüşmelerini sonlandıran BMW, 2013 yılı başında Toyota ile lisans sözleşmesi yapacağını bildirdi. Sözleşmeye göre Toyota, yakıt hücreli araç teknolojisinin lisansını BMW ile paylaşacak. BMW, bu teknolojiyi kullanarak ilk prototipini 2015’de bitirmeyi planlıyor. Prototipin ardından ise 2020 yılında ilk modelini satışa sunmayı öngörüyor.
Bu arada Toyota en son, yakıt hücreli elektrikli otomobil olarak 2011 Tokyo Motor Show’da FCV-R Concept aracını tanıtmıştı. Yani BMW’nin kullanacağı teknolojinin temeli bu konseptle atıldı demek mümkün.

0 yorum:

Yorum Gönder