BMW XDRİVE SİSTEMİ

BMW dört çeker sistemi xDrive, tüm zamanlarda BMW’nizin mümkün olan en iyi yol tutuşa sahip olmasını sağlayarak çevikliği arttırır.

BMW dört çeker sistemi xDrive, tüm zamanlarda BMW’nizin mümkün olan en iyi yol tutuşa sahip olmasını sağlayarak çevikliği arttırır ve hızlı alınan virajlarda bile sizi güvenle yolda tutar.

xDrive, BMW'nin sunduğu daimi dört çeker sürüş sistemidir; normal koşullar altında çekiş gücünü ön ve arka akslar arasında 40:60 oranında dağıtır ve yol yüzeyi ya da sürüş koşulları değiştiğinde bu oranda değişiklik yapar.

xDrive, araç içindekilerin fark edemeyeceği bir ustalık ve hızla etki ederek çekiş gücünün %100’ünü tek bir aksa yönlendirebilir. Sürücünün kaygan zeminlerde ve dik tepelerde bile çaba harcamadan otomobili çalıştırmasını sağlayan xDrive, tüm gücü en yüksek çekişe sahip aksa yönlendirir. Park ederken, sistem düşük hızda yüksek manevra yapabilirlik ihtiyacına tepki verir ve güç aktarım mekanizmasının en uygun şekilde çalışması için debriyajı tamamen açar.

Önden savrulma durumunda, ön akstaki çekiş gücü azaltılır. Arkadan savrulma algılanırsa, xDrive ön aksa daha fazla güç aktarır. Gücün dinamik yeniden dağıtımı sayesinde, sürücü tersliği fark etmeden araç dengesi normale döner.

xDrive ile virajlı bir yolda aracınızı kullanmak ve dinamik bir tarzda hızla viraj almak büyük bir eğlencedir: BMW’nizin viraj boyunca neredeyse yönlendirildiğini hissedersiniz. xDrive, çekiş gücünün yol tutuşu kaybıyla harcanmamasını sağlar: üretilen her gücün tamamı etkin olarak çekişe yansır.

xDrive, Dinamik Denge Kontrolü (DSC) tarafından düzenlenir ve bu sistemin sezicilerinden gelen bilgiyi kullanarak yol koşullarını izler. Ayrıca, aracın iki yanı arasında yol tutuş farkı varsa ve tekerlek patinajı söz konusuysa, DSC sisteminin sağladığı fren gücü kullanılır.

0 yorum:

Yorum Gönder